28. októbra 7, Trenčín

Riaditeľka: Nadežda Petrová

Materská škola
28.októbra 7
911 01 Trenčín


Telefón: 032 652 13 78
Mobil: 0902 911 185
nadezda.petrova@ms.trencin.sk

Správa o VVČ

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy 28.októbra 7, Trenčín za školský rok 2015/16

 

 

 

 

 

 

Predkladá Drgová Helena , riaditeľka MŠ 28.októbra 7, Trenčín

 

 

 

 

 

 

Prerokované pedagogickou radou dňa 30.8.2016

 

 

 

 

 

Predložené rade školy zo dňa   18.10.2016

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

Rada školy súhlasí s obsahom Správy o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok  2015/16.

Predseda rady školy  Mgr. Kedrová Martina

                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stanovisko zriaďovateľa

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Mesto Trenčín, Mierové námestie 2, 911 64 Trenčín

schvaľuje / neschvaľuje

Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach MŠ 28.októbra 7, Trenčín za školský rok  za rok 2015/16.

 

 

 

 

 

.............................

 

1.a) Základné identifikačné údaje o škole:

 

       1. Názov školy:                                    Materská škola

       2. Adresa:                                            28.októbra 7,  911 00 Trenčín

       3. Číslo telefónu:                                  032 / 65 213 78

       4. Internetová a elektronická adresa:    ms.28oktobra@trencin.sk

       5. Zriaďovateľ školy:                             Mesto Trenčín, Mierové námestie 2, 911 64

       6. Riaditeľka MŠ:                                  Drgová Helena

       7. Rada školy – 5 členná fungujúca od r.2004

                                 Predseda :   Mgr. Kedrová Martina – zástupca rodičov

                                 Členovia :   Petrová Nadežda – zástupca pedag. zamestnancov

                                                   JUDr. Birošová Danica – zástupca mesta

                                                   Ing. Urbánek Michal – zástupca mesta

                                                   Repková Hana – zástupca nepedag. zamestnancov

    Poradné orgány MŠ:

           Metodické združenie – vedúca Petrová Nadežda

           Pedagogická rada - členmi sú všetci pedagógovia MŠ

           Občianske združenie rodičov pri MŠ na Ul. 28.októbra Trenčín, predseda

           Mgr.Vladimíra Strmenská

 

  b)Údaje o počte detí školy :

 

Počet všetkých detí v materskej škole

38

Mladších k 15.9.2015

18

                k 30.6.2016

18

Starších k 15.9.2015

20

              k 30.6.2016

20

Predškoláci

20

     

  c) Údaje o počte zapísaných detí do  prvého ročníka základnej školy :

 

Odchádzajúce deti do ZŠ

21

Deti s odloženou povinnou školskou dochádzkou

0

 

 d) Údaje o počte prijatých detí :

      

Evidovaných žiadostí o prijatie

33

Prijatých

19

Neprijatých

15

 

  f) Údaj o uplatňovanom vzdelávacom programe :

      Materská škola uplatňovala Školský vzdelávací program s názvom Cesta poznania

      so zameraním na emocionálnu inteligenciu.

 

  g) Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických

       zamestnancov školy :

      V MŠ pracuje 5 zamestnancov :    1 učiteľka s vysokoškolským odborným vzdelaním

                                                         3 učiteľky so stredoškolským odborným vzdelaním

                                                         1 upratovačka

 

Začínajúcich

0 pedagogických zamestnancov

1.atestačná skúška

2 pedagogickí zamestnanci

2. atestačná skúška

0 pedagogických zamestnancov

6 % kreditový príplatok

3 pedagogickí zamestnanci

12 % kreditový príplatok

0 pedagogických zamestnancov

   

                                                     

  h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancoch školy :

     

Počet učiteliek

Názov absolvovaného vzdelávania

  prebieha

   ukončené

1 učiteľka

Predatestačné vzdelávanie

  

   ukončené

3 učiteľky

vzdelávanie k ŠTVP

     

   ukončené   

1 učiteľka

Environmentálna výchova

 

ukončené  bezkr.

1 učiteľka

Seminár o rytmike

 

ukončené  bezkr.

1 učiteľka

Seminár k diagnóze ADHD

 

ukončené  bezkr.

1 učiteľka

Rytmika ako prostriedok utvárania jazykovej gramotnosti

 

ukončené  bezkr.

1 učiteľka

Rozvíjame grafomotoriku detí MŠ

 

ukončené bezkr.

 

 

i) Údaje o aktivitách a prezentáciách školy na verejnosti :

 

     Aktivity s účasťou  rodičov :

·         August : ZRŠ len pre rodičov novoprijatých detí

·         September : celoškolské ZRŠ , jesenné tvorivé dielne, ukážková hodina výučby jazyka anglického agentúrou Helen Doron, zdobenie nového vláčika detskými kresbami na školskom dvore s rodičmi a s firmou, ktorá sponzorsky darovala drevený vláčik

·         Október : týždeň zdravej výživy,

·         December : zdobenie medovníkov , Mikuláš 2015

·         Január : zimné korčuľovanie

·         Február : karneval s rodičmi

·         Apríl : maľovanie vajíčok,  

·         Máj : ZRŠ s rodičmi predškolákov, Deň matiek,

·         Jún : návšteva minifarmy v Lubine, Deň otcov, korčuľovanie in-line,  záhradná slávnosť na koniec školského roka, rozlúčka s predškolákmi so slávnostným odovzdávaním osvedčení  o absolvovaní predprimárneho vzdelávania

     Aktivity s deťmi bez rodičov :

·         September : jesenná turistická vychádzka, návšteva minerálneho prameňa v Kubrici, logopedická depistáž

·         Október : ovocný týždeň, Galerkovo – tvorivé dielne v Galérii Bazovského,

      koncert s ľudovými hudobnými nástrojmi, plavecký výcvik v Trenčianskych

      Tepliciach, policajní psovodi so psami,

·         November : divadlo „Príbeh jedného rytiera“ v MŠ, účasť na výtvarnej súťaži o životnom prostredí, projekt Zdravé oči

·         December : Galerkovo, pečenie medovníkov a vianočných oblátok

·         Január : hudobný program SIMSALALA, výtvarná súťaž – Vesmír očami detí

·         Február : interaktívna výstava, projekt Zdravé zúbky v spolupráci s dentálnou hygieničkou Mgr. Murgašovou Barborou

·         Marec : návšteva knižnice , projekt knižnice na Dlhých Honoch  u nás v MŠ, Galerkovo - tvorivé dielne v Galérii Bazovského,

      depistáž školskej zrelosti

·         Apríl : návšteva Základnej školy Dlhé Hony pred zápisom, ZRŠ s rodičmi predškolákov s účasťou učiteľky zo ZŠ, exkurzia v knižnici, Deň zeme, ukážka práce sokoliarov na školskom dvore, lesnícky deň na Mierovom námestí,

korčuliarska olympiáda na zimnom štadióne M. Gáboríka

Vv súťaž ZŠ Bezručova, účasť a umiestnenie „Písmenková víla“

·         Máj : plavecký výcvik v Trenčianskych Tepliciach , zber liečivých rastlín,  návšteva pamätníka na Brezine

·         Jún : návšteva Trenčianskej brány, Trenčianskeho hradu

 

Prezentácia školy na verejnosti :

·         Účasť na výtvarných súťažiach  Životné prostredie a deti,

·         Vystúpenie na Mierovom námestí ku Dňu matiek

·         Vystúpenie v Dome dôchodcov na Juhu

                                                     

j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená :

·         Plavecký výcvik pre 5-6 ročné  deti v Trenčianskych Tepliciach

·         Korčuliarsky výcvik na Zimnom štadióne M. Gáboríka

·         Korčuľovanie In-line v spolupráci so športovým klubom Penguin

·         Spolu so starými rodičmi – spolupráca so starými rodičmi detí

·         Spoločne s odborníkmi – úzka spolupráca s CPPPaP, s logopedičkou PaedDr. Boženou Jankovskou

·         Zdravý úsmev – v spolupráci s dentálnou hygieničkou

·         Kniha priateľ detí – projekt knižnice Dlhé Hony u nás v MŠ

·         Projekt ZDRAVÉ OČI

 

k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti :

    Tento školský rok nebola uskutočnená inšpekcia

 

 l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy :

     MŠ je dvojtriedna a nachádza sa v jednom pavilóne. Priestorové podmienky sú

     obmedzené. Triedy slúžia  ako spálne aj jedálne. Skladové priestory sú minimálne. Tento

     školský rok kontrola z RÚVZ nariadila znížiť počet detí v triedach z dôvodu

     nevyhovujúcich metrov štvorcových na dieťa a počtu WC a umývadiel na počet detí.

     Materiálno-technické vybavenie MŠ :

     Každá trieda je vybavená novým nábytkom z prostriedkov OZ rodičov,  je vybavená

     technikou vhodnou pre digitálnu výučbu detí, audiovizuálnou technikou,  čističkou

     vzduchu.

     Výchovno-vzdelávacie pomôcky zakupujeme v rámci finančných možností z prostriedkov   

     pridelených z mesta (pre predškolákov) ale z väčšej časti  z Občianskeho združenia

     rodičov.

     Detskú a učiteľskú knižnicu priebežne dopĺňame podľa finančných možností. Odbornú

     literatúru si sťahujeme z internetu a tlačíme (metodiky, ŠTVP).

     Za nedostatočné považujeme finančné prostriedky  na vzdelávanie pedagógov, obnovu

     novej aktuálnej odbornej pedagogickej literatúry, na opravy technického stavu budovy.

     Údržbu detského ihriska na školskom dvore si riešime cez Občianske združenie rodičov,

     kosenie zabezpečuje Mesto Trenčín

 

m)  Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy :

      1. Finančné zabezpečenie školy riadi zriaďovateľ Mesto Trenčín .

      2. Na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy rodičia

          prispievali čiastkou 13,56 € . Poplatok neuhrádzajú zo zákona rodičia detí, ktoré majú 1

          rok pred plnením povinnej školskej dochádzky, v tomto školskom roku 20 detí.                                       

      3.  -

      4. Na spolufinancovaní MŠ sa podieľa Občianske združenie rodičov pri MŠ. Má založený

          vlastný účet, na ktorý rodičia vkladajú dobrovoľný jednorazový príspevok. Jeho výška

          sa schvaľuje na prvom ZRŠ v školskom roku. Na účet  sa ukladajú aj finančné

          prostriedky získané z 2% dane fyzických a právnických osôb a iné finančné dary od

          rodičov, ktorí týmto spôsobom vyjadrujú podporu a spokojnosť s výchovou

          a vzdelávaním v materskej škole.

          Finančné prostriedky sme použili na výchovno-vzdelávacie pomôcky, na aktivity detí

          počas školského roka , na knihy ako dar  pre predškolákov pri ukončení dochádzky do

          MŠ, na detské divadelné predstavenia, na hudobný program, poistenie vecí detí,

          športové akcie, exkurzie a pomôcky súvisiace so zabezpečením VVP.

 

n)  Ciele, ktoré si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy a vyhodnotenie jeho

      plnenia :

      Hlavné ciele MŠ na školský rok 2015-16

      Dlhodobé

·         Uplatňovať  inovácie v didaktike výchovno-vzdelávacieho procesu získané na vzdelávaní pedagogických zamestnancov

·         Rozvíjať kľúčové kompetencie pedagogických zamestnancov prostredníctvom vzdelávacích ponúk z MPC Trenčín a Spoločnosti pre predškolskú výchovu

      Krátkodobé

      Vyplývajú z Pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR pre školy a školské zariadenia

      na školský rok 2015-16

·         Zvyšovať úroveň pripravenosti na primárne vzdelávanie v ZŠ aj u detí s OŠD.

·         Pravidelným denným pobytom vonku podporovať rozvíjanie pohybových schopností a zručností detí, otužovať detský organizmus.

·         Podporovaťexperimentovanie a bádanie detí, rozvoj tvorivého a kritického myslenia.

·         Podporovať u detí hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku a vzájomnému hodnoteniu.

·         Viesť deti k sebarealizácii a sebaprezentácii, podnecovať ich k tvorivému sebavyjadrovaniu. Rozvíjať u detí receptívnu aj aktívnu formu sebavyjadrovania.

·         Stimulovať sociálny, emocionálny a morálny vývin detí ako jednej zo stratégií rozvoja osobnosti, prehlbovať schopnosti pracovať spoločne, vzájomne sa rešpektovať

·         Dosiahnuť pravidelnú celodennú dochádzku detí do MŠ

      Výchovu a vzdelávanie sme realizovali podľa Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0  

      predprimárne vzdelávanie, konkrétne rozpracovanom v Školskom vzdelávacom

      programe “CESTA ZA POZNANÍM“ so zameraním na rozvoj emocionálnej

      inteligencie detí. Ciele sú následne konkretizované v projektovom plánovaní, ktoré

      akceptujú a využívajú hru ako najprínosnejší spôsob učenia  a  rozvíjania kľúčových

       kompetencií detí.

      Vlastné ciele :

      Sociálno-emocionálna oblasť :

  • Vytvoriť prostredie akceptácie, empatie a autenticity, ktorá predstavuje základ pre naštartovanie procesu vnútorného emocionálneho rozvoja detí (sebapoznávanie, sebauvedomovanie, sebahodnotenie ). Dopomôcť dieťaťu k úspechu, aby sa u neho upevňovala sebadôvera.
  • Zabezpečiť pocit istoty pre dieťa, ktorý podmieňuje všetky jeho pokroky i celý jeho ďalší vývin. Naučiť dieťa prežívať šťastie, radosť, získať životný optimizmus.
  • Umožniť deťom získať skúsenosť seba samého, zažívať príjemné pocity a emócie nevyhnutné pre jeho osobnostný rozvoj. Skvalitniť vzájomné vzťahy s rovesníkmi, vnímať potreby druhých, posilňovať kooperatívne správanie.

Vyhodnotenie :

Plnením cieľov pre osvojovanie si osobnostných a sociálnych kompetencií sa vytvorila dobrá sociálna klíma v triedach. V takto vytvorených podmienkach, kde sa deti cítia bezpečne, milované a akceptované také aké sú, citlivo rozvíjame emocionalitu v prepojení s ostatnými stránkami detskej osobnosti. Používaním inovatívnych metód (hlasovanie, hranie rolí, interakčné cvičenia, citová inventarizácia, citové prelaďovanie, relaxačné cvičenia) smerujeme ku kladeniu základov týchto spôsobilostí: byť sebaistý a sebavedomý, zvedavý, schopný konať s určitým cieľom, sebaovládať sa, schopný pracovať s ostatnými, schopný komunikovať, schopný spolupracovať, ovládať afekty v správaní. Napomáhame deťom uvedomovať si dôsledky vlastného správania a konania na základe reflexie, schopnosti dieťaťa hodnotiť vlastný výkon, hodnoty a postoje, situačne sa rozhodovať, rozvíjať vôlové vlastnosti.

Tieto ciele sme podporili zážitkovým učením prostredníctvom divadielok hraných profesionálnymi bábkohercami a divadielka zo ZŠ.

Ako tvorivo-humanistická škola kladieme dôraz na vnímanie vlasných pocitov, uvolňujeme priestor pre emocionálne prežívanie a kreativitu detí, napomáhame hlbšie poznávať samých seba i navzájom ostatné deti, podporujeme ich sebaistotu, samostatné rozhodovanie a utvárame pozitívne vzťahy medzi deťmi.

Vedieme deti k akceptovaniu iných kultúr a z nich vyplývajúcich rozdielov medzi deťmi.

Východiskom našej každodennej práce je osobnostne orientovaná výchova, ktorá sleduje individuálny rozvoj jedinečnej neopakovateľnej osobnosti dieťaťa.

      Kognitívna oblasť :

  • Utvárať u detí poznatkový systém o okolitom svete prostredníctvom činnostného a zážitkového učenia, rešpektujúc rozvojové možnosti dieťaťa. Podporovať kritické a tvorivé myslenie detí.

      Vyhodnotenie:

      Prostredníctvom edukačných aktivít, zaujímavých, atraktívnych a obsažných učebných

      situácií a exkurzií sme umožňovali deťom aktívnym spôsobom, adekvátne a zmysluplne

      nadobúdať poznatky zážitkovým a skúsenostným učením sa. Kládli sme deťom otvorené

      otázky orientované na kritické a tvorivé myslenie. Využívali sme aj nesprávne odpovede

      na hľadanie cesty optimálnych riešení a postupov.

      Napomáhali sme porozumeniu pojmov a činnostiam súvisiacimi s technológiami

      digitálnej gramotnosti detí ( práca s edukačnými programami pre deti, edukácia

      prostredníctvom interaktívnej tabule, Včela Bee Bot, využívanie fotoaparátu deťmi).

      Umožňovali sme formulovať a interpretovať vlasné myšlienky, objasňovať a

      konfrontovať myšlienky iných detí. Vytvárali príležitosti na získavanie informácií

      z rozličných zdrojov ( knihy, encyklopédie, priatelia, súrodenci, rodičia, televízia, internet,

      vlastná životná skúsenosť).

      Rozvíjanie predčitateľskej gramotnosti sme podporili maketami písmen a čísel na stenách

      tried, pravidlami, kalendármi počasia a sviatkov detí, vytváraním pojmových máp,

      vlastných kníh, výveskami názvov týždenných tém, tabulami chvály,obnovou čitateľských

      kútikov, návštevami v knižnici .

      Túto oblasť sme podporili aj aktivitami v spolupráci s CCCPaP.

      Perceptuálno-motorická oblasť:

  • Na základe pravidelnej a zaujímavej realizácie pohybových činností vytvárať pevný

            základ celoživotného kladného postoja k aktívnemu pohybu. Vytvárať vhodné

            podmienky k zdravému spôsobu života.

      Vyhodnotenie :

      Pravidelným zaraďovaním pohybových a relaxačných cvičení sa snažíme viesť deti

      k uspokojovaniu potreby pohybu a k zdravému psychosomatickému vývinu dieťaťa.

      Vo zvýšenej miere sme sa zamerali na správne držanie tela (držanie šije, brušnej steny

      a lopatiek) ako prevenciu pred zakrivením chrbtice. Rešpektovali sme rozdielne

      výchovno- vzdelávacie potreby detí, individuálne tempo  a psychohygienické zásady pri

      pohybových aktivitách, používali adekvátnu telovýchovnú terminológiu.

      Vzhľadom na obmedzené priestorové podmienky materskej školy pohybové aktivity

      uskutočňujeme čo najviac vonku. Využívali sme hlavne ihriská na Novinách ,

      Hossacentrum,  na Brezine na Ulici Beckovská. Na sezónne činnosti ( klzákovanie)

      využívame blízky svah na Ulici Olbrachtovej.

      Perceptuálno-motorická oblasť  najkomplexnejšie rozvíja navzájom všetky kompetencie

      dieťaťa.

      Učiteľky vytvárajú deťom priestor na sebahodnotenie a na vzájomné hodnotenie sa,

      uvedomovanie si zásad bezpečnosti seba aj iných.

      Deti hodnotia vzhľadom na jeho konkrétne výsledky, pokroky, hodnotia každé dieťa

      zvlášť, hodnotia činnosti vo vzťahu k stanoveným cieľom.

      Edukácia je uskutočňovaná prostredníctvom hry a podporovaná  vnútroškolskými

      projektami.

 

      Vyhodnotenie vnútroškolských  projektov :

      Projekt Plavecký výcvik hodnotíme ako veľmi úspešný a prínosný. Nie je účelom

      deti naučiť plávať/ ako si niektorí rodičia myslia/, ale naučiť deti nebáť sa vody a tak

      položiť základy bezproblémovému zvládnutiu plaveckej gramotnosti. Podľa záujmu

      rodičov budeme pokračovať aj v budúcom školskom roku.

      Klasické korčulovanie a In-line korčulovanie malo veľmi dobrú spätnú väzbu u detí

      i rodičov. Ocenili nadštandardné aktivity s výbornou organizáciou a veľkým záujmom

      u detí. Kvalitnú spoluprácu so športovým klubom Penguin budeme udržiavať i v budúcom

      školskom roku.

      V Projekte Spolu so starými rodičmi sa nám darí zapájať čím ďalej tým viac starých

      rodičov do aktivít s deťmi v rámci tvorivých dielní ale i do turistických vychádzok a

      ostatných aktivít, kde zastupujú zaneprázdnených rodičov. Projekt podporuje naše

      zameranie ( rozvoj EQ ).

      Projekt Zdravý úsmev sme realizovali prostredníctvom  zážitkového učenia pod vedením

      dentálnej hygieničky Mgr. Murgašovej Barbory. Deti boli zábavnou formou vtiahnuté do

      tajomstiev správnej starostlivosti o ich zúbky. Odborné vedenie detí bolo umocnené

      prístupom lektorky, ktorá je pôvodne učiteľkou materskej školy.  Budeme v ňom

      pokračovať i v ďalšom školskom roku.

      Cieľom  projektu Spoločne s odborníkmi je úzko  spolupracovať s CPPPaP a využiť

      metodicko-odborný potenciál pracovníkov centra v oblasti výchovného poradenstva a

      poskytnúť služby informačného charakteru pre rodičov detí.

      Evalvácia spolupráce s CPPPaP:

      V oblasti školskej zrelosti

·         Účasť špeciálneho pedagóga a psychológa na ZRŠ ešte pred zápisom do ZŠ s cielene premysleným programom pre rodičov

                - čo znamená školská zrelosť

                - dôsledky vstupu nezrelého dieťaťa do ZŠ

                - konkrétne rady pre rodičov : Ako deťom čo najefektívnejšie pomôcť, aby boli

                  úspešné v škole

·         Testy školskej zrelosti s písomnými výstupmi poskytnutými rodičom i predškolským pedagógom

    Naša spolupráca nadobudla kontinuálnu formu spolupráce.

    Spolupráca so zástupcami CPPPaP  prináša do našej práce :

·         Vyššiu odbornosť

·         Pedagógom väčšiu istotu v používaní správnej pedagogicko-psychologickej terminológie pri diagnostike

·         Nový pohľad na správnosť našich pedagogických postupov ( ale i omylov)

·         Možnosť pedagógov profesionálne rásť

·         Možnosť poradenskej činnosti našim rodičom priamo v MŠ

Projekt Všetko pre zdravie našich detí zahŕňa v sebe logopedickú depistáž s klinickou logopedičkou PaedDr. Boženou Jankovskou a odhalenie existujúcich alebo začínajúcich vývinových porúch zraku detí v spolupráci s ÚNSS. Na žiadosť rodičov, ktorí boli spokojní s iniciatívou materskej školy v oblasti prevencie zdravia detí, budeme v tomto projekte pokračovať. Vďaka očnej depistáži sa odhalila závažná diagnóza u jedného z detí.

 

  o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky :

Evalvácia kvality materskej školy  za školský rok 2014-15  SWOT  ANALÝZOU

Silné stránky materskej školy :

  • Výhodná poloha
  • Dobrá  povesť materskej školy
  • Dobrá až nadštandardná spolupráca a podpora rodičov a starých rodičov
  • Internet  a IT v obidvoch triedach
  • Edukácia zážitkovou formou – exkurzie
  • Možnosť adaptácie detí ešte pred nástupom do MŠ
  • Priateľská atmosféra v MŠ
  • Kreativita učiteliek

Slabé stránky :

  • Nedostatočné priestory na VVČ
  • Žiadne skladové priestory – ovplyvňuje to rozmanitosť VVČ
  • Vedenie webovej stránky
  • Obmedzené možnosti profilácie MŠ spôsobené priestormi MŠ
  • Nedostatok finančných prostriedkov na obnovu technického stavu budovy

Príležitosti :

  • Možnosť získavania finančných prostriedkov z fondov, nadácií, z 2% a  od sponzorov
  • Do budúcej SWOT analýzy zapojiť aj rodičov
  • Vypracovanie vlastných projektov
  • Prezentácie na verejnosti a v médiách
  • Hľadať možnosti ako zaangažovať rodičov na drobné údržbárske práce
  • Možnosť zapájať do aktivít MŠ (aj v oblasti investícií) poslancov mesta

Ohrozenia :

  • Byrokracia  v administratíve
  • Chorobnosť detí
  • Nedostatočná podpora a obmedzovanie možností ďalšieho vzdelávania učiteľov zo strany zamestnávateľa
  • Zhoršovanie technického stavu budovy

 

      Odrazom spokojnosti rodičov je aj fakt, že každý rok máme väčší počet prihlásených

      detí ako sme schopní prijať.

      Dobré meno sme získali v sociálno-emocionálnej oblasti, čo sa odrazilo v pomenovávaní

      našej materskej školy „škola rodinného typu“.

 

2 . a) Nakoľko naša dvojtriedna MŠ sa nachádza iba v jednom pavilóne, psychohygienické

         podmienky pre výchovu a vzdelávanie detí sú menej vyhovujúce ako v iných

         materských školách. Dobrou organizáciou zabezpečujeme, aby sa deti z dvoch tried

         naraz nestretávali v spoločných priestoroch (WC a šatňa), aby sa vzájomne nerušili

         v činnostiach.

Materská škola nemá školskú jedáleň. Strava je zabezpečovaná z jaslí, ktoré sídlia v bezprostredne susediacich pavilónoch.

Do budúcnosti uvažuje Mesto Trenčín v rámci jeho možností rozšíriť kapacitu materskej školy nadstavbou budovy. Takto by zabezpečilo kladné vybavenie všetkých žiadostí do materskej školy v tejto časti mesta.

 

Správa bola predložená  a schválená:

Občianskemu združeniu rodičov pri MŠ 28.októbra v TN            dňa  17.9.2016

Rade školy                                                                              dňa 18.10.2016