Správa o VVČ
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy 28.októbra 7, Trenčín za školský rok 2015/16
Predkladá Drgová Helena , riaditeľka MŠ 28.októbra 7, Trenčín
Prerokované pedagogickou radou dňa 30.8.2016
Predložené rade školy zo dňa 18.10.2016
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Rada školy súhlasí s obsahom Správy o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2015/16.
Predseda rady školy Mgr. Kedrová Martina
Stanovisko zriaďovateľa
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Mesto Trenčín, Mierové námestie 2, 911 64 Trenčín
schvaľuje / neschvaľuje
Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach MŠ 28.októbra 7, Trenčín za školský rok za rok 2015/16.
.............................
1.a) Základné identifikačné údaje o škole:
1. Názov školy: Materská škola
2. Adresa: 28.októbra 7, 911 00 Trenčín
3. Číslo telefónu: 032 / 65 213 78
4. Internetová a elektronická adresa: ms.28oktobra@trencin.sk
5. Zriaďovateľ školy: Mesto Trenčín, Mierové námestie 2, 911 64
6. Riaditeľka MŠ: Drgová Helena
7. Rada školy – 5 členná fungujúca od r.2004
Predseda : Mgr. Kedrová Martina – zástupca rodičov
Členovia : Petrová Nadežda – zástupca pedag. zamestnancov
JUDr. Birošová Danica – zástupca mesta
Ing. Urbánek Michal – zástupca mesta
Repková Hana – zástupca nepedag. zamestnancov
Poradné orgány MŠ:
Metodické združenie – vedúca Petrová Nadežda
Pedagogická rada - členmi sú všetci pedagógovia MŠ
Občianske združenie rodičov pri MŠ na Ul. 28.októbra Trenčín, predseda
Mgr.Vladimíra Strmenská
b)Údaje o počte detí školy :
|
Počet všetkých detí v materskej škole |
38 |
|
Mladších k 15.9.2015 |
18 |
|
k 30.6.2016 |
18 |
|
Starších k 15.9.2015 |
20 |
|
k 30.6.2016 |
20 |
|
Predškoláci |
20 |
c) Údaje o počte zapísaných detí do prvého ročníka základnej školy :
|
Odchádzajúce deti do ZŠ |
21 |
|
Deti s odloženou povinnou školskou dochádzkou |
0 |
d) Údaje o počte prijatých detí :
|
Evidovaných žiadostí o prijatie |
33 |
|
Prijatých |
19 |
|
Neprijatých |
15 |
f) Údaj o uplatňovanom vzdelávacom programe :
Materská škola uplatňovala Školský vzdelávací program s názvom Cesta poznania
so zameraním na emocionálnu inteligenciu.
g) Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických
zamestnancov školy :
V MŠ pracuje 5 zamestnancov : 1 učiteľka s vysokoškolským odborným vzdelaním
3 učiteľky so stredoškolským odborným vzdelaním
1 upratovačka
|
Začínajúcich |
0 pedagogických zamestnancov |
|
1.atestačná skúška |
2 pedagogickí zamestnanci |
|
2. atestačná skúška |
0 pedagogických zamestnancov |
|
6 % kreditový príplatok |
3 pedagogickí zamestnanci |
|
12 % kreditový príplatok |
0 pedagogických zamestnancov |
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancoch školy :
|
Počet učiteliek |
Názov absolvovaného vzdelávania |
prebieha |
ukončené |
|
1 učiteľka |
Predatestačné vzdelávanie |
|
ukončené |
|
3 učiteľky |
vzdelávanie k ŠTVP |
|
ukončené |
|
1 učiteľka |
Environmentálna výchova |
|
ukončené bezkr. |
|
1 učiteľka |
Seminár o rytmike |
|
ukončené bezkr. |
|
1 učiteľka |
Seminár k diagnóze ADHD |
|
ukončené bezkr. |
|
1 učiteľka |
Rytmika ako prostriedok utvárania jazykovej gramotnosti |
|
ukončené bezkr. |
|
1 učiteľka |
Rozvíjame grafomotoriku detí MŠ |
|
ukončené bezkr. |
i) Údaje o aktivitách a prezentáciách školy na verejnosti :
Aktivity s účasťou rodičov :
· August : ZRŠ len pre rodičov novoprijatých detí
· September : celoškolské ZRŠ , jesenné tvorivé dielne, ukážková hodina výučby jazyka anglického agentúrou Helen Doron, zdobenie nového vláčika detskými kresbami na školskom dvore s rodičmi a s firmou, ktorá sponzorsky darovala drevený vláčik
· Október : týždeň zdravej výživy,
· December : zdobenie medovníkov , Mikuláš 2015
· Január : zimné korčuľovanie
· Február : karneval s rodičmi
· Apríl : maľovanie vajíčok,
· Máj : ZRŠ s rodičmi predškolákov, Deň matiek,
· Jún : návšteva minifarmy v Lubine, Deň otcov, korčuľovanie in-line, záhradná slávnosť na koniec školského roka, rozlúčka s predškolákmi so slávnostným odovzdávaním osvedčení o absolvovaní predprimárneho vzdelávania
Aktivity s deťmi bez rodičov :
· September : jesenná turistická vychádzka, návšteva minerálneho prameňa v Kubrici, logopedická depistáž
· Október : ovocný týždeň, Galerkovo – tvorivé dielne v Galérii Bazovského,
koncert s ľudovými hudobnými nástrojmi, plavecký výcvik v Trenčianskych
Tepliciach, policajní psovodi so psami,
· November : divadlo „Príbeh jedného rytiera“ v MŠ, účasť na výtvarnej súťaži o životnom prostredí, projekt Zdravé oči
· December : Galerkovo, pečenie medovníkov a vianočných oblátok
· Január : hudobný program SIMSALALA, výtvarná súťaž – Vesmír očami detí
· Február : interaktívna výstava, projekt Zdravé zúbky v spolupráci s dentálnou hygieničkou Mgr. Murgašovou Barborou
· Marec : návšteva knižnice , projekt knižnice na Dlhých Honoch u nás v MŠ, Galerkovo - tvorivé dielne v Galérii Bazovského,
depistáž školskej zrelosti
· Apríl : návšteva Základnej školy Dlhé Hony pred zápisom, ZRŠ s rodičmi predškolákov s účasťou učiteľky zo ZŠ, exkurzia v knižnici, Deň zeme, ukážka práce sokoliarov na školskom dvore, lesnícky deň na Mierovom námestí,
korčuliarska olympiáda na zimnom štadióne M. Gáboríka
Vv súťaž ZŠ Bezručova, účasť a umiestnenie „Písmenková víla“
· Máj : plavecký výcvik v Trenčianskych Tepliciach , zber liečivých rastlín, návšteva pamätníka na Brezine
· Jún : návšteva Trenčianskej brány, Trenčianskeho hradu
Prezentácia školy na verejnosti :
· Účasť na výtvarných súťažiach Životné prostredie a deti,
· Vystúpenie na Mierovom námestí ku Dňu matiek
· Vystúpenie v Dome dôchodcov na Juhu
j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená :
· Plavecký výcvik pre 5-6 ročné deti v Trenčianskych Tepliciach
· Korčuliarsky výcvik na Zimnom štadióne M. Gáboríka
· Korčuľovanie In-line v spolupráci so športovým klubom Penguin
· Spolu so starými rodičmi – spolupráca so starými rodičmi detí
· Spoločne s odborníkmi – úzka spolupráca s CPPPaP, s logopedičkou PaedDr. Boženou Jankovskou
· Zdravý úsmev – v spolupráci s dentálnou hygieničkou
· Kniha priateľ detí – projekt knižnice Dlhé Hony u nás v MŠ
· Projekt ZDRAVÉ OČI
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti :
Tento školský rok nebola uskutočnená inšpekcia
l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy :
MŠ je dvojtriedna a nachádza sa v jednom pavilóne. Priestorové podmienky sú
obmedzené. Triedy slúžia ako spálne aj jedálne. Skladové priestory sú minimálne. Tento
školský rok kontrola z RÚVZ nariadila znížiť počet detí v triedach z dôvodu
nevyhovujúcich metrov štvorcových na dieťa a počtu WC a umývadiel na počet detí.
Materiálno-technické vybavenie MŠ :
Každá trieda je vybavená novým nábytkom z prostriedkov OZ rodičov, je vybavená
technikou vhodnou pre digitálnu výučbu detí, audiovizuálnou technikou, čističkou
vzduchu.
Výchovno-vzdelávacie pomôcky zakupujeme v rámci finančných možností z prostriedkov
pridelených z mesta (pre predškolákov) ale z väčšej časti z Občianskeho združenia
rodičov.
Detskú a učiteľskú knižnicu priebežne dopĺňame podľa finančných možností. Odbornú
literatúru si sťahujeme z internetu a tlačíme (metodiky, ŠTVP).
Za nedostatočné považujeme finančné prostriedky na vzdelávanie pedagógov, obnovu
novej aktuálnej odbornej pedagogickej literatúry, na opravy technického stavu budovy.
Údržbu detského ihriska na školskom dvore si riešime cez Občianske združenie rodičov,
kosenie zabezpečuje Mesto Trenčín
m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy :
1. Finančné zabezpečenie školy riadi zriaďovateľ Mesto Trenčín .
2. Na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy rodičia
prispievali čiastkou 13,56 € . Poplatok neuhrádzajú zo zákona rodičia detí, ktoré majú 1
rok pred plnením povinnej školskej dochádzky, v tomto školskom roku 20 detí.
3. -
4. Na spolufinancovaní MŠ sa podieľa Občianske združenie rodičov pri MŠ. Má založený
vlastný účet, na ktorý rodičia vkladajú dobrovoľný jednorazový príspevok. Jeho výška
sa schvaľuje na prvom ZRŠ v školskom roku. Na účet sa ukladajú aj finančné
prostriedky získané z 2% dane fyzických a právnických osôb a iné finančné dary od
rodičov, ktorí týmto spôsobom vyjadrujú podporu a spokojnosť s výchovou
a vzdelávaním v materskej škole.
Finančné prostriedky sme použili na výchovno-vzdelávacie pomôcky, na aktivity detí
počas školského roka , na knihy ako dar pre predškolákov pri ukončení dochádzky do
MŠ, na detské divadelné predstavenia, na hudobný program, poistenie vecí detí,
športové akcie, exkurzie a pomôcky súvisiace so zabezpečením VVP.
n) Ciele, ktoré si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy a vyhodnotenie jeho
plnenia :
Hlavné ciele MŠ na školský rok 2015-16
Dlhodobé
· Uplatňovať inovácie v didaktike výchovno-vzdelávacieho procesu získané na vzdelávaní pedagogických zamestnancov
· Rozvíjať kľúčové kompetencie pedagogických zamestnancov prostredníctvom vzdelávacích ponúk z MPC Trenčín a Spoločnosti pre predškolskú výchovu
Krátkodobé
Vyplývajú z Pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR pre školy a školské zariadenia
na školský rok 2015-16
· Zvyšovať úroveň pripravenosti na primárne vzdelávanie v ZŠ aj u detí s OŠD.
· Pravidelným denným pobytom vonku podporovať rozvíjanie pohybových schopností a zručností detí, otužovať detský organizmus.
· Podporovaťexperimentovanie a bádanie detí, rozvoj tvorivého a kritického myslenia.
· Podporovať u detí hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku a vzájomnému hodnoteniu.
· Viesť deti k sebarealizácii a sebaprezentácii, podnecovať ich k tvorivému sebavyjadrovaniu. Rozvíjať u detí receptívnu aj aktívnu formu sebavyjadrovania.
· Stimulovať sociálny, emocionálny a morálny vývin detí ako jednej zo stratégií rozvoja osobnosti, prehlbovať schopnosti pracovať spoločne, vzájomne sa rešpektovať
· Dosiahnuť pravidelnú celodennú dochádzku detí do MŠ
Výchovu a vzdelávanie sme realizovali podľa Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0
predprimárne vzdelávanie, konkrétne rozpracovanom v Školskom vzdelávacom
programe “CESTA ZA POZNANÍM“ so zameraním na rozvoj emocionálnej
inteligencie detí. Ciele sú následne konkretizované v projektovom plánovaní, ktoré
akceptujú a využívajú hru ako najprínosnejší spôsob učenia a rozvíjania kľúčových
kompetencií detí.
Vlastné ciele :
Sociálno-emocionálna oblasť :
- Vytvoriť prostredie akceptácie, empatie a autenticity, ktorá predstavuje základ pre naštartovanie procesu vnútorného emocionálneho rozvoja detí (sebapoznávanie, sebauvedomovanie, sebahodnotenie ). Dopomôcť dieťaťu k úspechu, aby sa u neho upevňovala sebadôvera.
- Zabezpečiť pocit istoty pre dieťa, ktorý podmieňuje všetky jeho pokroky i celý jeho ďalší vývin. Naučiť dieťa prežívať šťastie, radosť, získať životný optimizmus.
- Umožniť deťom získať skúsenosť seba samého, zažívať príjemné pocity a emócie nevyhnutné pre jeho osobnostný rozvoj. Skvalitniť vzájomné vzťahy s rovesníkmi, vnímať potreby druhých, posilňovať kooperatívne správanie.
Vyhodnotenie :
Plnením cieľov pre osvojovanie si osobnostných a sociálnych kompetencií sa vytvorila dobrá sociálna klíma v triedach. V takto vytvorených podmienkach, kde sa deti cítia bezpečne, milované a akceptované také aké sú, citlivo rozvíjame emocionalitu v prepojení s ostatnými stránkami detskej osobnosti. Používaním inovatívnych metód (hlasovanie, hranie rolí, interakčné cvičenia, citová inventarizácia, citové prelaďovanie, relaxačné cvičenia) smerujeme ku kladeniu základov týchto spôsobilostí: byť sebaistý a sebavedomý, zvedavý, schopný konať s určitým cieľom, sebaovládať sa, schopný pracovať s ostatnými, schopný komunikovať, schopný spolupracovať, ovládať afekty v správaní. Napomáhame deťom uvedomovať si dôsledky vlastného správania a konania na základe reflexie, schopnosti dieťaťa hodnotiť vlastný výkon, hodnoty a postoje, situačne sa rozhodovať, rozvíjať vôlové vlastnosti.
Tieto ciele sme podporili zážitkovým učením prostredníctvom divadielok hraných profesionálnymi bábkohercami a divadielka zo ZŠ.
Ako tvorivo-humanistická škola kladieme dôraz na vnímanie vlasných pocitov, uvolňujeme priestor pre emocionálne prežívanie a kreativitu detí, napomáhame hlbšie poznávať samých seba i navzájom ostatné deti, podporujeme ich sebaistotu, samostatné rozhodovanie a utvárame pozitívne vzťahy medzi deťmi.
Vedieme deti k akceptovaniu iných kultúr a z nich vyplývajúcich rozdielov medzi deťmi.
Východiskom našej každodennej práce je osobnostne orientovaná výchova, ktorá sleduje individuálny rozvoj jedinečnej neopakovateľnej osobnosti dieťaťa.
Kognitívna oblasť :
- Utvárať u detí poznatkový systém o okolitom svete prostredníctvom činnostného a zážitkového učenia, rešpektujúc rozvojové možnosti dieťaťa. Podporovať kritické a tvorivé myslenie detí.
Vyhodnotenie:
Prostredníctvom edukačných aktivít, zaujímavých, atraktívnych a obsažných učebných
situácií a exkurzií sme umožňovali deťom aktívnym spôsobom, adekvátne a zmysluplne
nadobúdať poznatky zážitkovým a skúsenostným učením sa. Kládli sme deťom otvorené
otázky orientované na kritické a tvorivé myslenie. Využívali sme aj nesprávne odpovede
na hľadanie cesty optimálnych riešení a postupov.
Napomáhali sme porozumeniu pojmov a činnostiam súvisiacimi s technológiami
digitálnej gramotnosti detí ( práca s edukačnými programami pre deti, edukácia
prostredníctvom interaktívnej tabule, Včela Bee Bot, využívanie fotoaparátu deťmi).
Umožňovali sme formulovať a interpretovať vlasné myšlienky, objasňovať a
konfrontovať myšlienky iných detí. Vytvárali príležitosti na získavanie informácií
z rozličných zdrojov ( knihy, encyklopédie, priatelia, súrodenci, rodičia, televízia, internet,
vlastná životná skúsenosť).
Rozvíjanie predčitateľskej gramotnosti sme podporili maketami písmen a čísel na stenách
tried, pravidlami, kalendármi počasia a sviatkov detí, vytváraním pojmových máp,
vlastných kníh, výveskami názvov týždenných tém, tabulami chvály,obnovou čitateľských
kútikov, návštevami v knižnici .
Túto oblasť sme podporili aj aktivitami v spolupráci s CCCPaP.
Perceptuálno-motorická oblasť:
- Na základe pravidelnej a zaujímavej realizácie pohybových činností vytvárať pevný
základ celoživotného kladného postoja k aktívnemu pohybu. Vytvárať vhodné
podmienky k zdravému spôsobu života.
Vyhodnotenie :
Pravidelným zaraďovaním pohybových a relaxačných cvičení sa snažíme viesť deti
k uspokojovaniu potreby pohybu a k zdravému psychosomatickému vývinu dieťaťa.
Vo zvýšenej miere sme sa zamerali na správne držanie tela (držanie šije, brušnej steny
a lopatiek) ako prevenciu pred zakrivením chrbtice. Rešpektovali sme rozdielne
výchovno- vzdelávacie potreby detí, individuálne tempo a psychohygienické zásady pri
pohybových aktivitách, používali adekvátnu telovýchovnú terminológiu.
Vzhľadom na obmedzené priestorové podmienky materskej školy pohybové aktivity
uskutočňujeme čo najviac vonku. Využívali sme hlavne ihriská na Novinách ,
Hossacentrum, na Brezine na Ulici Beckovská. Na sezónne činnosti ( klzákovanie)
využívame blízky svah na Ulici Olbrachtovej.
Perceptuálno-motorická oblasť najkomplexnejšie rozvíja navzájom všetky kompetencie
dieťaťa.
Učiteľky vytvárajú deťom priestor na sebahodnotenie a na vzájomné hodnotenie sa,
uvedomovanie si zásad bezpečnosti seba aj iných.
Deti hodnotia vzhľadom na jeho konkrétne výsledky, pokroky, hodnotia každé dieťa
zvlášť, hodnotia činnosti vo vzťahu k stanoveným cieľom.
Edukácia je uskutočňovaná prostredníctvom hry a podporovaná vnútroškolskými
projektami.
Vyhodnotenie vnútroškolských projektov :
Projekt Plavecký výcvik hodnotíme ako veľmi úspešný a prínosný. Nie je účelom
deti naučiť plávať/ ako si niektorí rodičia myslia/, ale naučiť deti nebáť sa vody a tak
položiť základy bezproblémovému zvládnutiu plaveckej gramotnosti. Podľa záujmu
rodičov budeme pokračovať aj v budúcom školskom roku.
Klasické korčulovanie a In-line korčulovanie malo veľmi dobrú spätnú väzbu u detí
i rodičov. Ocenili nadštandardné aktivity s výbornou organizáciou a veľkým záujmom
u detí. Kvalitnú spoluprácu so športovým klubom Penguin budeme udržiavať i v budúcom
školskom roku.
V Projekte Spolu so starými rodičmi sa nám darí zapájať čím ďalej tým viac starých
rodičov do aktivít s deťmi v rámci tvorivých dielní ale i do turistických vychádzok a
ostatných aktivít, kde zastupujú zaneprázdnených rodičov. Projekt podporuje naše
zameranie ( rozvoj EQ ).
Projekt Zdravý úsmev sme realizovali prostredníctvom zážitkového učenia pod vedením
dentálnej hygieničky Mgr. Murgašovej Barbory. Deti boli zábavnou formou vtiahnuté do
tajomstiev správnej starostlivosti o ich zúbky. Odborné vedenie detí bolo umocnené
prístupom lektorky, ktorá je pôvodne učiteľkou materskej školy. Budeme v ňom
pokračovať i v ďalšom školskom roku.
Cieľom projektu Spoločne s odborníkmi je úzko spolupracovať s CPPPaP a využiť
metodicko-odborný potenciál pracovníkov centra v oblasti výchovného poradenstva a
poskytnúť služby informačného charakteru pre rodičov detí.
Evalvácia spolupráce s CPPPaP:
V oblasti školskej zrelosti
· Účasť špeciálneho pedagóga a psychológa na ZRŠ ešte pred zápisom do ZŠ s cielene premysleným programom pre rodičov
- čo znamená školská zrelosť
- dôsledky vstupu nezrelého dieťaťa do ZŠ
- konkrétne rady pre rodičov : Ako deťom čo najefektívnejšie pomôcť, aby boli
úspešné v škole
· Testy školskej zrelosti s písomnými výstupmi poskytnutými rodičom i predškolským pedagógom
Naša spolupráca nadobudla kontinuálnu formu spolupráce.
Spolupráca so zástupcami CPPPaP prináša do našej práce :
· Vyššiu odbornosť
· Pedagógom väčšiu istotu v používaní správnej pedagogicko-psychologickej terminológie pri diagnostike
· Nový pohľad na správnosť našich pedagogických postupov ( ale i omylov)
· Možnosť pedagógov profesionálne rásť
· Možnosť poradenskej činnosti našim rodičom priamo v MŠ
Projekt Všetko pre zdravie našich detí zahŕňa v sebe logopedickú depistáž s klinickou logopedičkou PaedDr. Boženou Jankovskou a odhalenie existujúcich alebo začínajúcich vývinových porúch zraku detí v spolupráci s ÚNSS. Na žiadosť rodičov, ktorí boli spokojní s iniciatívou materskej školy v oblasti prevencie zdravia detí, budeme v tomto projekte pokračovať. Vďaka očnej depistáži sa odhalila závažná diagnóza u jedného z detí.
o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky :
Evalvácia kvality materskej školy za školský rok 2014-15 SWOT ANALÝZOU
Silné stránky materskej školy :
- Výhodná poloha
- Dobrá povesť materskej školy
- Dobrá až nadštandardná spolupráca a podpora rodičov a starých rodičov
- Internet a IT v obidvoch triedach
- Edukácia zážitkovou formou – exkurzie
- Možnosť adaptácie detí ešte pred nástupom do MŠ
- Priateľská atmosféra v MŠ
- Kreativita učiteliek
Slabé stránky :
- Nedostatočné priestory na VVČ
- Žiadne skladové priestory – ovplyvňuje to rozmanitosť VVČ
- Vedenie webovej stránky
- Obmedzené možnosti profilácie MŠ spôsobené priestormi MŠ
- Nedostatok finančných prostriedkov na obnovu technického stavu budovy
Príležitosti :
- Možnosť získavania finančných prostriedkov z fondov, nadácií, z 2% a od sponzorov
- Do budúcej SWOT analýzy zapojiť aj rodičov
- Vypracovanie vlastných projektov
- Prezentácie na verejnosti a v médiách
- Hľadať možnosti ako zaangažovať rodičov na drobné údržbárske práce
- Možnosť zapájať do aktivít MŠ (aj v oblasti investícií) poslancov mesta
Ohrozenia :
- Byrokracia v administratíve
- Chorobnosť detí
- Nedostatočná podpora a obmedzovanie možností ďalšieho vzdelávania učiteľov zo strany zamestnávateľa
- Zhoršovanie technického stavu budovy
Odrazom spokojnosti rodičov je aj fakt, že každý rok máme väčší počet prihlásených
detí ako sme schopní prijať.
Dobré meno sme získali v sociálno-emocionálnej oblasti, čo sa odrazilo v pomenovávaní
našej materskej školy „škola rodinného typu“.
2 . a) Nakoľko naša dvojtriedna MŠ sa nachádza iba v jednom pavilóne, psychohygienické
podmienky pre výchovu a vzdelávanie detí sú menej vyhovujúce ako v iných
materských školách. Dobrou organizáciou zabezpečujeme, aby sa deti z dvoch tried
naraz nestretávali v spoločných priestoroch (WC a šatňa), aby sa vzájomne nerušili
v činnostiach.
Materská škola nemá školskú jedáleň. Strava je zabezpečovaná z jaslí, ktoré sídlia v bezprostredne susediacich pavilónoch.
Do budúcnosti uvažuje Mesto Trenčín v rámci jeho možností rozšíriť kapacitu materskej školy nadstavbou budovy. Takto by zabezpečilo kladné vybavenie všetkých žiadostí do materskej školy v tejto časti mesta.
Správa bola predložená a schválená:
Občianskemu združeniu rodičov pri MŠ 28.októbra v TN dňa 17.9.2016
Rade školy dňa 18.10.2016